Consiouz Review [2024] | Dé Online Slaap Supplementen Winkel!

Deel artikel 👇


Tegenwoordig hebben veel mensen moeite met in slaap vallen en/of goed doorslapen. Volgens het CBS heeft maar liefst één op de vijf Nederlanders last van slecht slapen [1]. Een keer een nacht slecht slapen is natuurlijk niet erg. Maar wanneer het een structureel probleem is, bestaat er een grote kans dat je een chronisch slaaptekort ontwikkelt. En dat kan op lange termijn allerlei vervelende klachten veroorzaken, zoals chronische vermoeidheid en concentratieproblemen.

Dankzij de natuurlijke slaap supplementen van Consiouz kun je direct je slaap verbeteren voor de lange termijn. Op een veilige en gezonde manier die al duizenden mensen heeft geholpen. Bij Consiouz hebben ze maar één doel: zorgen dat jij beter slaapt, zodat je weer energiek door het leven gaat. Ben je klaar om eindelijk weer uitgerust wakker te worden? Lees dan deze Consiouz review.

Consiouz in het kort

  • Toewerken naar een natuurlijke oplossing voor je slaapproblemen;
  • Slaap supplementen met wetenschappelijke onderbouwing;
  • Gratis Consiouz slaaptest om te testen hoe (goed) jij slaapt;
  • Ontvang 20% korting met Consiouz kortingscode fitter20.

Waarom je slaap verbeteren?

Een goede nachtrust is essentieel voor je gezondheid; minstens zo belangrijk als gezond eten en bewegen. Wanneer je een chronisch slaaptekort hebt, kunnen de gevolgen groot zijn. Slecht slapen wordt namelijk in verband gebracht met allerlei aandoeningen, zoals een burn-out, depressie, overgewicht en hartklachten. Dat zijn toch behoorlijke ernstige gezondheidsproblemen, die amper onderdoen voor de gevolgen van roken. Daarom moet je absoluut je slaap verbeteren als je vaak slecht slaapt en overdag veel last hebt van vermoeidheid. Dat levert je namelijk (op termijn) enorm veel gezondheidsvoordelen op.  

1. Goed voor je gewicht

Als je slecht slaap, is dat ook slecht voor je gewicht. Te weinig slaap zorgt er namelijk voor dat je hormoonhuishouding verstoord wordt, waardoor je een grotere eetlust krijgt. Daardoor heb je minder controle over je eetgedrag, ga je meer eten en krijg je meer calorieën binnen dan ‘normaal’. Daarnaast ben je vanwege de vermoeidheid waarschijnlijk minder gemotiveerd om te bewegen en sporten, waardoor je ook nog eens weinig calorieën verbrandt. Kortom: slapen is cruciaal om op gewicht te blijven [2,3].

2. Hoog concentratievermogen

Een goede nachtrust speelt ook een belangrijke rol bij denken en leren. Wanneer je structureel te weinig (goede) slaap hebt, gaan je cognitieve functies flink achteruit. Vanwege de vermoeidheid werken je hersenen niet goed meer en ontstaan er concentratieproblemen. Daardoor ben je veel minder goed in staat om goed na te denken en je aandacht ergens bij te houden. Je slaap verbeteren zorgt voor herstel van je hersenen, zodat je jezelf weer beter kan focussen.

3. IJzersterke weerstand

Telkens als je slaapt en je lichaam volledig tot rust is, krijgt je immuunsysteem een oppepper. Je lichaam maakt op dat moment namelijk allerlei stoffen aan die je immuunsysteem weer herstellen. Kom je niet goed genoeg in diepe slaap, dan kan dat zorgen voor een verminderde weerstand. Dus als je een goede nachtrust hebt, is je lichaam beter in staat om tegen infecties te strijden. Zo ben je minder vatbaar voor een verkoudheid, griep of andere virussen.

4. Minder risico op ziekte en aandoeningen

Mensen die structureel slecht slapen hebben een groter risico op ernstige ziektes en aandoeningen. Denk aan obesitas, diabetes, kanker, hart- en vaatziekte Alzheimer en depressie. Er is zelfs een grotere kans dat je vroeg sterft. Daarmee is slapen minstens zo belangrijk als gezond eten en voldoend bewegen. Het is essentieel om je gezondheid op peil te houden. Dus, redenen genoeg om een evenwichtige nachtrust hoog op je prioriteitenlijstje te plaatsen!

Slaap verbeteren met Consiouz

Slaap verbeteren zonder slaap supplementen

Je weet nu dat slapen essentieel is voor een goede fysieke en mentale gezondheid. Tijd om je te vertellen hoe je je slaap kan verbeteren. Hoewel Consiouz slaap supplementen er gegarandeerd voor gaan zorgen dat je beter slaapt, is het wel noodzakelijk dat je een aantal gewoontes in je leven integreert (indien je dat nog niet had gedaan). Anders ben je aan het dweilen met de kraan open.

Verbeter je leefstijl

Wist je dit? Je kan je slaap verbeteren door je leefstijl te veranderen. Regelmatig bewegen, gezond eten en voldoende ontspanning zijn het allerbeste medicijn om beter te slapen. Een gezonde leefstijl zorgt ervoor dat je richting de avond meer behoefte hebt om te slapen. Je valt daardoor sneller in slaap, je slaapt dieper en je slaapt langer. Het gevolg is dat je overdag meer uitgerust bent en veel energieker.

Maak regelmatig een lange wandeling, ga twee keer per week sporten, eet voldoende groente, fruit en volkorenproducten en doe voor het slapengaan mindfulness oefeningen of meditatiesessie om je hoofd leeg te maken. Door bewuste keuzes te maken in je leefstijlgedrag, profiteert je slaap uiteindelijk van de positieve gevolgen.

Creëer een slaapritueel

Je hersenen houden van structuur, dus een vast slaapritueel helpt ook om beter te slapen. Denk aan een vast avondritueel voor het slapengaan. Lees een boek, neem een lekker warme douche of klets in bed lekker bij met je partner. En denk ook aan vaste slaaptijden. Probeer dagelijks op dezelfde tijd naar bed te gaan en sta ’s ochtend op dezelfde tijd op. Door steeds dezelfde stappen te doorlopen, vertel je je lichaam dat het tijd is om te gaan slapen. Je lichaam zal zich dan gaan klaarmaken om te gaan slapen en voor een heerlijke nachtrust.

Zet je smartphone uit

Een smartphone in je slaapkamer is funest voor je nachtrust. Door het gebruik krijgen je hersenen te veel prikkels binnen, waardoor ze niet genoeg zijn uitgerust om te gaan slapen. Verban je smartphone uit je slaapkamer, zodat je niet in de verleiding komt om social media te opnemen of om te gaan appen.. Als je toch per se een smartphone in je slaapkamer nodig hebt, schakel dan in ieder geval de Wifi uit en zet de vliegtuigmodus aan. Zo weet je zeker dat er geen notificaties binnenkomen die je diepe slaap verstoren.

Zorg voor een frisse slaapkamer

Een schone, frisse en koele slaapkamer is het beste klimaat om in te slapen. Niet te warm en niet te koud, maar een temperatuur van ongeveer 16-18 graden is ideaal. Als je slaapkamer namelijk te warm is, daalt je lichaamstemperatuur langzamer en val je moeilijker in slaapt. Zet eventueel een raam open om de temperatuur te laten zakken; dat is sowieso goed om te luchten. Over frisse licht gesproken; vul je slaapkamer met planten. Dat is namelijk goed voor de luchtkwaliteit en straalt ook nog eens rust uit. De volgende planten schijnen zelfs je nachtrust te kunnen bevorderen: Lavendel, Gardenia, Aloë Vera, Klimop en de Gouden Pothos. Zeker het proberen waar, toch?! 

Maak het donker

Als het donker wordt, wordt je lijf slaperig. En als het weer licht wordt, wordt zij weer langzaam wakker. Dat heeft te maken met de productie van melatonine (die begint ’s avonds en stopt ’s ochtends). Heb je half-verduisterende gordijnen? Staat er een lantaarn voor je huis? Of heeft je televisie een vervelend blauw standby-lichtje? Pas de situatie aan en creëer een pikdonkere slaapkamer. Lukt het niet om je slaapkamer donker(der) te maken? Overweeg dan een Consiouz slaapmasker die het licht volledig wegneemt.

Consiouz slaapmasker

Aanvullen met Consiouz slaap supplementen

Heb je de bovenstaande tips allang opgevolgd? Zo niet, begin daar dan vandaag mee. Daarmee kun je namelijk je al een flinke slag slaan. Als aanvulling kun je Consiouz supplementen nemen om je slaap te bevorderen. Wil je weer lekker slapen en energiek door het leven gaan? Investeer dan, net als duizenden anderen, in een goede nachtrust en probeer een natuurlijk slaap supplement dat wél werkt.

Slaap supplementen met onderbouwing

Uiteraard wil je eerst weten of deze slaap supplementen echt werken, voordat je slaap supplementen inneemt. Daarom heeft Consiouz op de website de wetenschappelijke onderbouwing van alle ingrediënten geplaatst. Dat is redelijk uniek, want de meeste andere merken slaap supplementen plaatsen vaak alleen maar een korte beschrijving. Zo weet jij precies wat je inneemt en ook of dat veilig en gezond is. Dat is een belangrijke reden om je slaap supplementen juist bij Consiouz te kopen.

Aanbod Consiouz slaap supplementen

Consiouz heeft in tegenstelling tot veel andere merken alleen samengesteld slaap supplementen met natuurlijk ingrediënten, zoals GABA, Melatonine, Magnesium, Valeriaan, L-theanine en Ashwaganda. Vanwege de unieke combinaties hebben de slaap supplementen een kalmerende werking, waardoor je slaap effectief wordt ondersteund. En je hoeft echt niet bang te zijn dat je lichaam er afhankelijk van wordt, want deze slaap supplementen hebben geen verslavende werking.

Het assortiment met slaap supplementen bestaat uit Consiouz Good Night Caps om te zorgen dat je sneller in slaap valt, Consiouz Dreamcaps voor een goede nachtrust, Consiouz Vitamine D voor een sterke weerstand en Consiouz Stress Support om beter te ontspannen. Kies de slaap supplementen die het beste passen bij jouw persoonlijke behoefte!

Consiouz Good Night Caps

Wil je sneller inslapen en je slaap verbeteren? Kies dan voor de Consiouz Good Night Caps. Dit slaap supplement zorgt vanwege de unieke combinatie met o.a. GABA, L-Theanine, Melatonine en Valeriaan ervoor dat je eerder moe wordt en sneller inslaapt. Het verkort de tijd die je nodig hebt om in slaap te vallen. Zo slaap je langer en wordt je meer uitgerust wakker.

Consiouz Dreamcaps

De Consiouz Dreamcaps zijn ideaal om te combineren met de Consiouz Good Night Caps. Ze bevatten o.a. Magnesium en Valeriaan, maar geen GABA. Als je namelijk dagelijks GABA inneemt, kan je lichaam er immuun voor worden en verliest het haar slaap bevorderende werking. De slaap supplementen worden dan minder effectief. Door regelmatig af te wisselen tussen de Good Night Caps en Dreamcaps, blijft je lichaam gevoelig voor GABA en zul je de voordelen blijven ervaren.

Consiouz Stress Support

Ervaar je vaak stress en kun je wel wat meer ontspanning gebruiken? Dan zijn Consiouz Stress Support supplementen een aanrader! Dit slaap supplement bevat namelijk de meest actieve stoffen uit de Ashwaganda wortel en ondersteunt je lichaam bij spanningen en bij onrust in je brein. Consiouz Stress Support supplementen bevatten maar liefst 600 mg Ashwagandha per dosering. Dat is veel meer dan bij andere aanbieders, want de meeste slaap supplementen worden maar voorzien van 500 mg Ashwagandha per dosering. Vanwege deze toevoeging profiteer je maximaal en krijg je weer rust in je lijf.

Consiouz Vitamine D

Het Consiouz Vitamine D supplement kan een tekort aan vitamine D voorkomen. In de wintermaanden kan dat extra waardevol zijn, want dan maakt je lichaam minder vitamine D aan. Jonge kinderen, ouderen, mensen met een getinte huidskleur, mensen die weinig buiten komen en zwangere vrouwen krijgen sowieso het advies om extra vitamine D te nemen. De Consiouz Vitamine D supplementen zijn optimaal en veilig gedoseerd en compenseren je dagelijkse tekorten.

Consiouz Supplements

Van Consiouz naar Slaapacademie.nl

Maar bij Consiouz hebben ze niet stilgezeten, want sinds kort hebben zij De Slaapacademie gelanceerd. Dit online platform bevat allerlei slaapcursussen waarin je leert hoe je zelf je slaap kan verbeteren. Vooralsnog zijn er 3 slaapcursussen: de betaalde slaapcursus Slaapacademie, een gratis mini cursus Voeding en Slapen én een gratis mini cursus Performance en Slaap. Keuze genoeg, dus!

Slaapcursus Slaapacademie

De slaapcursus Slaapacademie is een intensief traject om de oorzaak van je slaapproblemen aan te pakken én op te lossen. Dat lukt natuurlijk niet van de één op andere dag, dus duurt het traject 100 dagen. Via verschillende modules krijg je alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om je slaap te verbeteren. Je doorloopt de modules in 3 simpele stappen:

Stap 1: Kennismaken

Je maakt kennis met je persoonlijke slaaptrainer en jullie onderzoeken samen wat de oorzaken van jouw slaapproblemen zijn. Kortom: je krijgt inzicht in jouw dagelijkse gewoontes en routines die het probleem in stand houden. Vervolgens leer je van 10 verschillende slaapexperts en gastprekers alle kennis en tips die je nog nodig hebt om beter te slapen.

Stap 2: Kennis toepassen

De stof die je in deze slaapcursus leert, kun je direct toepassen in het werkboek. Zo wordt je direct getest op hetgeen je inmiddels hebt geleerd. Je houdt je slaap en je dagelijkse gewoontes bij in je slaapdagboek, zodat je oude en nieuwe slaappatronen leert herkennen. De resultaten bespreek je samen met je persoonlijke slaaptrainer in een 1-op-1 gesprek.

Stap 3: Verandering integreren

Na het volgen van de slaapcursus leg je verschillende testen af om te kijken waar je nu staat en of je slaapkwaliteit werkelijk verbeterd is. Dit is namelijk essentieel, want je weet immers welke veranderingen er heb hebben plaatsgevonden. De resultaten bespreek je weer met je persoonlijke slaaptrainer, zodat je je nieuwe gewoontes kan integreren in je dagelijkse leven.

Gratis mini cursus Voeding en Slapen

Tijdens de gratis online cursus Voeding & Slaap krijg je praktische informatie en tips die je direct kunt toepassen. Je leert in stappen om je slaap en voedingskeuzes positief te beïnvloeden. Slecht slapen zorgt namelijk niet alleen voor weinig energie, maar ook voor meer honger en behoefte aan suikerrijk eten. En andersom werkt het ook. Voeding kan ervoor zorgen dat je juist beter slaapt. Daarom heeft Consiouz deze cursus ontwikkeld.  

Het programma bestaat uit 9 videolessen, concrete opdrachten om de stof toe te passen en een coachingcall met een slaapexpert. Het doel is om je ingesleten patronen te veranderen, waardoor je (weer) een gezonde relatie krijgt met voeding, minder honger en trek ervaart en meer energie overdag en uiteindelijk veel beter slaapt. Een goede nachtrust begint namelijk op je bord.

Ik adviseer je om iedere dag één les te volgen en echt de tijd te nemen voor de bijbehorende opdrachten. De gemiddelde duur is dan ongeveer één week. Het echte werk begint toch pas nadat je alle stof tot je hebt genomen. En het voordeel is dat je alle stof kunt terugkijken.

Gratis mini cursus Performance en Slaap

Wist je dat een goede nachtrust ervoor zorgt dat je productiviteit omhoog gaat, een beter concentratievermogen hebt en dat je stressbestendiger bent? Iets wat in deze drukke tijden essentieel is om goed te presteren, maar ook om optimaal te ontspannen. Slaap is een belangrijke factor die nog vaak wordt onderschat als we het hebben over werkprestaties. 

Tijdens de gratis mini slaapcursus Performance en Slaap leer je welke belangrijke invloed slaap speelt op je werkconditie en concentratievermogen. Daarnaast krijg je praktische slaaptips die ervoor gaan zorgen dat je beter slaapt, meer energie krijgt en het optimale uit je dag kunt halen. Je leert binnen 7 dagen hoe je beter kan presteren door beter te slapen.

Slaapacademie Consiouz

Consiouz ervaringen en reviews

Je bent nu vast ook nieuwsgierig geworden naar de ervaringen mensen die de slaap supplementen hebben gebruikt. Op de onafhankelijke review website Trustpilot.nl staan ruim 200 reviews over Consiouz en krijgt het bedrijf een 4.3 uit 5 sterren. Ik heb hieronder een aantal reviews over de slaap supplementen voor je neergezet:

“De Good Night Caps slaap supplementen van Consiouz gebruik ik nu al meer dan een half jaar. Dit is een echt blijvertje en ik ben er heel blij mee. Voorheen gebruikte ik melatonine, al dan niet gecombineerd met valeriaan. Het nadeel hiervan was dat ik ’s morgens niet goed wakker werd en/of veel te lang kon doorslapen. Nu met Consiouz word ik in de ochtend op een normaal tijdstip wakker en voel me dan direct volledig uitgerust en fit. Het is geweldig eindelijk weer eens een diepe slaaprust te kunnen ervaren”, schrijft Irene in haar positieve review.

Ene Mariska schrijft: “In het verleden had ik al enkele natuurlijke supplementen geprobeerd, maar helaas zonder een bevredigend resultaat. Tot ik de Good Night Caps van Consiouz ontdekte. Ongeveer 30 minuten na het innemen, merkt ik dat ik moe begon te worden (dus tijd om naar bed te gaan). En in plaats van ‘elke ’s nacht wakker te worden, slaap ik nu vrijwel altijd door. Ik merk duidelijk het verschil op mijn slaap. Dus ja, ik kan het alleen maar aanraden.”

En ook Kay is positief. In zijn review over Consiouz schrijft hij: “Ik ben een fanatieke krachtsporter, dus ik heb (goede) slaap hoog in het vaandel staan. Slaap is iets waar ik veel aandacht aan besteed en ook actief bijhoud. Nadat ik een paar keer de Goodnight Caps van Consiouz had gebruikt, viel me meteen op dat ik beduidend minder vaak wakker werd gedurende de nacht. Ook was een groter gedeelte van mijn slaap daadwerkelijke diepe slaap. Ik ben er dus zeer over te spreken!”

Een zeer beperkt aantal mensen is minder tevreden, want zij voelden niet het gewenste effect na het innemen van de slaap supplementen. Daarentegen zijn diezelfde mensen wel erg te spreken over de klantenservice. Consiouz reageert altijd en probeert het ‘probleem’ zo goed mogelijk op te lossen. Soms bieden ze zelfs kosteloos een gesprek aan met één van de Consiouz slaapexperts. Dat siert ze, vind ik!

Bij Consiouz bestellen met korting!

Ben je overtuigd geraakt van Consiouz slaap supplementen? Of wil je ze gewoon graag een keer uitproberen? Maak dan gebruik van kortingscode fitter20. Daarmee ontvang je maar liefst 20% korting op alle producten van Consiouz. Je hoeft alleen maar de code in te vullen bij het afrekenen, dan wordt de korting automatisch verrekend met het totaalbedrag.

Die kortingscode kun je overigens ook toepassen op de betaalde slaapcursus van Slaapacademie.nl. Je betaald daarvoor normaal 997 euro, maar met 20% korting betaal je bijna 200 euro minder. Dat is natuurlijk nog steeds een hele smak geld, maar zo steek jij in ieder geval het kortingsbedrag in je pocket. Of volg eerst één van de gratis mini cursussen.

Conclusie van deze Consiouz review

Of het nu nog nodig is om een conclusie over Consiouz met je te delen, dat betwijfel ik. Maar ik doe het toch, want deze review is immers niet compleet zonder duidelijke mening. Ik zal het kort en bondig houden. Heb je al van alles geprobeerd, maar zijn je nachten nog steeds slecht? Dan raad ik je aan om de natuurlijke slaap supplementen van Consiouz te gebruiken. De supplementen zijn wetenschappelijk onderbouwt en veel mensen zijn er lovend over. Dat maakt het super interessant. Zelfs zonder slaapproblemen ga je beter slapen door deze slaap supplementen. Dus als jij die problemen wel hebt, dan heb je er helemaal profijt van!

Daarom zou ik zeggen: bestel Consiouz slaap supplementen en gun jezelf weer een goede nachtrust.


Veelgestelde vragen

Je slaap verbeteren begint allereerst bij de oorzaak van je slaapproblemen. Houd een slaapdagboek bij om inzichtelijk te krijgen hoe je slaapt en op welke momenten je goed en slecht slaapt. Daarna kun je de oorzaken gericht gaan aanpakken door aanpassingen in je huidige leefstijl en/of slaaphygiëne door te voeren. Bijvoorbeeld:

  • Ga overdag meer bewegen of sporten;
  • Drink ’s avonds geen koffie meer;
  • Beperk schermtijd voor het slapengaan;
  • Zorg voor ontspanning voor het slapengaan;
  • Houd vaste slaaptijden aan (avond – ochtend).
  • Etc.

Jazeker! De Consiouz slaap supplementen zorgen ervoor dat je sneller moe wordt, zodat je eerder in slaap valt, en ook dat je dieper slaapt. Natuurlijk zijn slaap supplementen niet alleen de oplossing. Vaak moet er ook iets veranderen in je gedrag. Denk aan het veranderen van je leefstijl, slaaproutine of slaaphygiëne.

Slaapacademie helpt jou je slaap verbeteren, zodat je uitgerust wakker wordt, je fitter voelt en weer vol overgave kunt doen wat je echt wilt. Dit 3 maanden traject is geen quickfix, maar een slaaptraining voor een duurzame oplossing voor je slaapprobleem. Geen symptomen bestrijden, maar direct de oorzaak aanpakken. Daar gaan jullie samen voor!


Team Fitteronline
In onze blogs maak je kennis met de allernieuwste inzichten in gezondheidsland. Wij helpen je in de wirwar aan (online) informatie en mogelijkheden, zodat jij betere keuzes maakt. Of je nou wil werken aan een gezond gewicht, meer energie wil krijgen of gewoon lekkerder in je vel wil zitten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *