Slaapcursussen van Slaapacademie.nl Review [2024] + Korting!

Deel artikel 👇


Gebroken nachten, moe wakker worden en een laag energieniveau, het zijn gevolgen die meer dan eens voorbijkomen als ik mensen spreek met slaapproblemen. Slecht slapen kan de kwaliteit van je leven enorm beïnvloeden. Tijd om er iets aan te doen. Als je zoekt naar manieren om je slaap te verbeteren, is het belangrijk om te weten waar je slaapproblemen vandaan komen. Daar kan een slaapcursus je bij helpen.

Van één van de slaapcursussen van Slaapacademie.nl wordt gezegd dat deze effectief is om van je slaapproblemen af te komen. Maar hoe zit dat dan? Is deze slaapcursus wel écht zo goed als men beweert? In dit artikel vind je mijn complete review over deze online cursus. Dus, heb jij slaapproblemen waar je maar niet overheen komt? Lig jij ’s nachts uren wakker en ben je overdag niet te genieten? Dan raad ik je aan om verder te lezen.


Wanneer je slaap verbeteren?

Een goede nachtrust is de basis voor een goed humeur, een energiek leven en essentieel voor je gezondheid. Als je slaapt, krijgen je hersenen de kans om zich te reinigen en te herstellen van alle prikkels van de dag. Helaas lukt het veel mensen niet om gemakkelijk in slaap te vallen en goed door te slapen. Hoe vaak hoor je mensen wel niet zeggen: ‘Ik heb slecht geslapen vannacht.’

Slaap je stelselmatig slecht, of vaak extreem kort, dan heeft dat waarschijnlijk invloed op je fysieke en mentale herstel. Het kan ervoor zorgen dat je structureel een slaaptekort opbouwt en dat je daardoor moe en futloos wakker wordt en gedurende de dag prikkelbaar en vergeetachtig bent. Op het moment dat je er overdag last van hebt, moet je absoluut je slaap verbeteren.

Slaapcursussen van de Slaapacademie

Hoe kun je zelf je slaap verbeteren?

Je slaap verbeteren is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Maar gelukkig kun je zelf een heleboel doen, zoals het veranderen van je mindset, je slaapomgeving, je slaaproutine én je leefstijl. Maak betere keuzes en creëer structuur in je leven, want daar draait het vooral om. Zo kun je helemaal zelf de kwaliteit én kwantiteit van je slaap verbeteren.

1. Verander je mindset

Je gedachten over je slaap zijn vaak erg bepalend voor hoe je daadwerkelijk slaapt. Denk je op voorhand al dat je vanavond slecht gaat slapen, dan heeft dat in ieder geval geen positieve bijdrage . Bovendien is piekeren sowieso een ware slaapkiller, want een negatieve gedachtestroom kan je slaap flink verstoren. Je mindset veranderen is niet makkelijk, maar het loont om eraan te werken. Om het glas half vol te zien. Of om te stoppen met piekeren. Zo slaap je vanzelf weer beter.

2. Zorg voor een optimale slaapomgeving

Het is misschien een inkoppertje, maar de slaapomgeving bevordert je slaap. Je kan hierbij denken aan een fijn matras en hoofdkussen, een donkere slaapkamer met weinig prikkels en een slaapkamer temperatuur van 16-18 graden. Daarnaast is het belangrijk om vlak voor het slapengaan beeldschermen te vermijden, want anders krijgen je hersenen te veel prikkels en komen ze niet goed genoeg tot rust. Dus verban je smartphone en de televisie uit je slaapkamer. Als je toch per se een smartphone in je slaapkamer nodig hebt, schakel dan in ieder geval de Wifi uit en zet de vliegtuigmodus aan. Zo weet je zeker dat er geen notificaties binnenkomen die je diepe slaap verstoren.

3. Creëer een slaaproutine

Je hersenen houden van structuur, zoals een avond- en ochtendroutine. Lees een boek voor het slapengaan, neem een warme douche, doe een meditatie- of yoga nidra sessie als je wakker wordt of klets in bed lekker bij met je partner. Houd ook zoveel mogelijk vaste slaaptijden aan. Oftewel, ga rond dezelfde tijd naar bed en sta op dezelfde tijd weer op. Ook in het weekend, want anders verandert daarna je slaapritme en kom je de dagen erna veel moeilijker in slaap. Daarnaast is het ook belangrijk om te luisteren naar signalen die je lichaam afgeeft. Merk je dat je begint te gapen of dat je lichaam afkoelt? Negeer deze signalen dan niet en ga lekker naar bed.

4. Verander je leefstijl

Hoe je je leven leidt, heeft invloed op hoe je slaapt. Neem overdag regelmatig pauze om je hersenen even tot rust te laten komen. Anders worden ze continu geprikkeld totdat je gaat slapen. Daarnaast is het essentieel om regelmatig te bewegen en jezelf bloot te stellen aan daglicht. Daardoor bouwt je lichaam namelijk slaapdruk op en heb je in de avond meer behoefte om te gaan slapen.

En verder is het belangrijk dat je gezond en regelmatig eet, want dat is goed voor je energiehuishouding. Op die manier houd je overdag je energieniveau op peil, voorkom je dipjes en bouw je weer langzaam slaapdruk op richting de avond. Vermijd sowieso vlak voor het slapengaan dranken met cafeïne en andere pepmiddelen en ga bewust om met alcohol.

Slaapcursus van Slaapacademie.nl

Waarom een slaapcursus volgen?

Als je al van alles geprobeerd hebt en helemaal niets helpt, of als je het gevoel hebt dat je nóg meer uit je nacht kan halen, dan is het aan te raden om een slaapcursus te volgen. Met een slaapcursus leer je namelijk beter slapen, zodat je veerkrachtiger wordt en een positiever kijk op de wereld krijgt. Je krijgt niet alleen inzicht in je eigen slaapgedrag, maar ook hoe je er invloed op kunt uitoefenen door aan de slag te gaan met de onderwerpen slaapgewoonten, leefstijl, ontspanning, stress en voeding. Je krijgt de regie weer in handen en wordt in staat gesteld om zelf je slaapgedrag te verbeteren. Met als resultaat: een betere nachtrust en een vitaler en energieker gevoel overdag.

Slaapcursussen van De Slaapacademie.nl

Heb je vaak slechten nachten en ben je overdag moe en futloos? Kun je geen oplossing vinden voor je slaapproblemen? En wil je effectief je slaap verbeteren? Dan raad ik je van harte aan om één van de online slaapcursussen van Slaapacademie.nl te volgen. Waarom juist deze slaapcursussen? Omdat je vanwege de bewezen methodiek gegarandeerd resultaat behaalt.

Je kan de slaapcursus ‘Slaapacademie’ volgen waarmee je inzicht krijgt in je blinde vlekken en leert om je slaapproblemen aan te pakken, maar ook een gratis mini cursus over voeding en slapen en een gratis mini cursus over performance en slaap. Bij Slaapacademie.nl hebben ze maar één doel: zorgen dat jij weer beter slaap en energiek door het leven gaat.

Slaapcursus ‘Slaapacademie’

De slaapcursus Slaapacademie is een intensief traject om de oorzaak van je slaapproblemen aan te pakken én op te lossen. Dat lukt natuurlijk niet van de één op andere dag, dus duurt het traject 100 dagen. Via verschillende modules krijg je alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om je slaap te verbeteren. Je doorloopt de modules in 3 simpele stappen:

Stap 1: Kennismaken

Je maakt kennis met je persoonlijke slaaptrainer en jullie onderzoeken samen wat de oorzaken van jouw slaapproblemen zijn. Kortom: je krijgt inzicht in jouw dagelijkse gewoontes en routines die het probleem in stand houden. Vervolgens leer je van 10 verschillende slaapexperts en gastprekers alle kennis en tips die je nog nodig hebt om beter te slapen.

Stap 2: Kennis toepassen

De stof die je in deze slaapcursus leert, kun je direct toepassen in het werkboek. Zo wordt je direct getest op hetgeen je inmiddels hebt geleerd. Je houdt je slaap en je dagelijkse gewoontes bij in je slaapdagboek, zodat je oude en nieuwe slaappatronen leert herkennen. De resultaten bespreek je samen met je persoonlijke slaaptrainer in een 1-op-1 gesprek.

Stap 3: Verandering integreren

Na het volgen van de slaapcursus leg je verschillende testen af om te kijken waar je nu staat en of je slaapkwaliteit werkelijk verbeterd is. Dit is namelijk essentieel, want je weet immers welke veranderingen er heb hebben plaatsgevonden. De resultaten bespreek je weer met je persoonlijke slaaptrainer, zodat je je nieuwe gewoontes kan integreren in je dagelijkse leven.

Je hebt nu hoe je de oorzaken en de gevolgen van je slaapproblemen herkent en zelf aanpakt. Je weet door deze slaapcursus dat slapeloosheid niet iets is dat je overkomt en dat je slecht slapen kan omdraaien als het weer de kop opsteekt. Gegarandeerd, want deze effectieve methode heeft inmiddels 700+ mensen blijvend geholpen.

Wat krijg je allemaal bij de slaapcursus?

  • 9 modules met kennis en vaardigheden om je slaap te verbeteren;
  • 2 bonusmodules met ademhalings- en ontspanningsoefeningen om stress te verminderen;
  • 1-op-1 begeleiding van een persoonlijke slaaptrainer;
  • Werkboek met bijbehorende opdrachten en verschillende zelftesten;
  • Slaapdagboek met handvatten om in 100 dagen naar een goede slaap te gaan;
  • Slaapsupplementen met een volledig wetenschappelijk onderbouwde samenstelling.

Dit kun je verwachten van de slaapcursus

Door het volgen van deze slaapcursus wordt slapen een non-issue. Je gaat gewoon lekker naar bed als je moe bent en staat energiek op als de wekker gaat. Dat geeft eindelijk weer ruimte om jezelf bezig te houden met de dingen die er écht toe doen: de leuke dingen van het leven! Deze resultaten mag je van deze slaapcursus verwachten:

✅ Slaap wordt weer een gegeven en niet iets waar je continu over nadenkt;

✅ Je valt sneller in slaap, slaapt dieper en slaap langer door;

✅ Niet meer piekeren en tobben over je slaapproblemen;

✅ Eventuele slaapmedicatie kun je helemaal afbouwen;

✅ Als je opstaat ben je uitgeslapen en kun je er tegenaan;

✅ Overdag zit je weer vol energie, zodat je kan doen wat je wilt;

✅ Je conditie verbetert en je krijgt weer vertrouwen in je gezondheid.

De slaapcursus focust niet op korte termijn oplossingen, maar op gedragsverandering voor de lange termijn. Jij weet net zo goed als ik dat je slaapproblemen niet van de één op andere dag weg zullen gaan. Daarom ben je bij Slaapacademie.nl aan het juiste adres.

Slaapcursussen van Slaapacademie.nl

Gratis mini cursus Voeding en Slapen

Tijdens deze korte slaapcursus Voeding en Slapen krijg je praktische voedingstips die je direct kan toepassen. Je leert in kleine stappen om je voedingskeuzes te veranderen, zodat je meer energieniveau overdag op peil blijft en ’s avonds voor het slapen gaan omlaag gaat. Zo krijg je vanzelf een beter slaapritme.

Deze mini slaapcursus bestaat uit 9 videolessen, concrete opdrachten om de geleerde stof direct toe te passen en één coachingcall met een slaapexpert. Het belangrijkste doel is om ingesleten patronen te veranderen, zodat je weer een gezonde relatie krijgt met voeding, minder honger hebt en meer energie overdag en uiteindelijk beter slaapt. Een goede nachtrust begint namelijk op je bord.

Ik adviseer je om dagelijks één les te volgen en écht de tijd te nemen voor de bijbehorende opdrachten. De gemiddelde duur van deze slaapcursus over voeding en slapen is dan ongeveer één week. Het echte werk begint toch pas nadat je alle stof tot je hebt genomen. En het grote voordeel is dat je alle stof kunt terugkijken.

Gratis mini cursus Performance en Slaap

Wist je dat een goede nachtrust ervoor zorgt dat je productiviteit omhoog gaat, een beter concentratievermogen hebt en dat je stressbestendiger bent? Iets wat in deze drukke tijden essentieel is om goed te presteren, maar ook om optimaal te ontspannen. Slaap is een belangrijke factor die nog vaak wordt onderschat als we het hebben over werkprestaties. 

Tijdens de mini slaapcursus Performance en Slaap leer je welke belangrijke invloed slaap speelt op je werkconditie en concentratievermogen. Daarnaast krijg je praktische slaaptips die ervoor gaan zorgen dat je beter slaapt, meer energie krijgt en het optimale uit je dag kunt halen. Je leert binnen 7 dagen hoe je beter kan presteren door beter te slapen.

Aanvullen met slaapsupplementen van Consiouz

En Slaapacademie.nl heeft meer dan alleen slaapcursussen, want ze hebben ook een assortiment met Consiouz slaapsupplementen. Dit zijn wetenschappelijk onderbouwde supplementen met unieke combinaties van verschillende natuurlijke ingrediënten, zoals GABA, Melatonine, Magnesium, Valeriaan en L-theanine. Het assortiment bestaat uit de slaapsupplementen Consiouz Good Night Caps om te zorgen dat je sneller in slaap valt, Consiouz Dreamcaps voor een goed nachtrust, Consiouz Vitamine D voor een goede weerstand en Consiouz Stress Support om optimaal te ontspannen.

Consiouz Supplements

Ervaringen met de slaapcursussen

Mensen die de slaapcursus van Slaapacademie.nl volgden, ervaren minder slaapproblemen, slapen beter door en voelen zich overdag energieker en meer uitgerust. Op Trustpilot krijgt Slaapacademie.nl een 4.9 uit 5 sterren. Dit zijn een aantal reviews die deelnemers van de slaapcursussen daar hebben achtergelaten:

“Ik noemde mijzelf altijd een goede slaper, maar liet goede nachten rust wel aan het toeval over. De slaapcursus van Slaapacademie.nl heeft mij doen inzien dat ik nog meer uit mijn slaap kan halen. Tegenwoordig slaap ik beter en heb meer energie gedurende dag. Ook als je denkt een goede slaper te zijn durf ik te stellen dat je waarde uit de Slaapacademie kunt halen. Voor mij was het de investering zeker waard”, schrijft Teun in zijn review.

Amy is door de slaapcursus bewuster geworden. Zij schrijft in haar review: “Door het volgen van de slaapcursus Slaapacademie ben ik mij bewuster geworden van wat slaap inhoud en wat het betekent voor je dagelijks leven. Ik ben kritisch gaan kijken naar mijn slaap en heb door de coaching en de praktische tools/informatie verandering kunnen brengen op de vlakken waar dat nodig was. Ze coachen je niet alleen op het vlak van slaap, maar ook op ander leefstijlaspecten. Slaapacademie.nl bedankt voor het brengen van bewustzijn!”

En Thierry heeft door de slaapcursus veel kennis opgedaan die hij nu zelf inzet. Hij schrijft: “Ik was druk op zoek naar meer rust in me kop en manieren om beter te slapen. Eerst gestart met de mini slaapcursus en merkte al dat ik beter sliep en daardoor me veel fitter en helderder voelde. Daarna gestart met het drie maanden traject en de kennis en kunde die Martien heeft is onbetaalbaar! Dankbaar dat ik zo een grote verandering heb kunnen doormaken!”

Slaapcursus review van Sanne

Ik kreeg laatst een bericht van iemand die de slaapcursus van Slaapacademie.nl heeft gevolgd en daar veel baat bij heeft gehad. Het is altijd leuk om te lezen dat iemand zo tevreden is en eindelijk van de slaapproblemen is afgekomen. Het gaat om een bericht van Sanne, die enige tijd geleden aan de slag ging met de slaapcursus en sindsdien veel beter slaapt.

Sanne mailde mij dat ze na jaren van slecht slapen nu eindelijk weer lekker slaapt. En dat allemaal door het volgen van de slaapcursus. In het verleden had ze nooit last van slaapproblemen, maar dit veranderde toen ze twee jaar geleden een baby kreeg. Het was een slopende periode, waarin ze ’s nachts weinig sliep en overdag erg moe was. Op het werk ging ze er bijna aan onderdoor.

Toen haar baby groter werd en beter sliep, had Sanne verwacht dat ze zelf ook weer beter zou slapen. Maar helaas was dat niet zo, want de gebroken nachten waren er ingesleten. Ondanks dat haar baby doorsliep, ging het slapen bijna niet meer. Het was een ritme geworden; een ritme dat moeilijk te doorbreken bleek.

Ik ben heel positief over de slaapacademie! Ik ben sinds 2 maanden gestart met de slaapcursus en heb mijn slaapritme weer teruggevonden. De slaapcursus heeft er vooral voor gezorgd dat ik veel bewuster omga met mijn slaap, mijn uren overdag en mijn voeding. Echt een aanrader als je meer uit jezelf wilt halen.

Sanne

Sanne probeerde er van alles aan te doen: kruidenmiddeltjes, slaapmedicatie en dure therapie. Niets leek te werken. Tot ze de slaapcursus van Slaapacademie.nl tegenkwam en besloot deze te volgen. Het bleek één van de beste keuzes van de afgelopen jaren, want inmiddels heeft Sanne haar slaapritme weer te pakken en slaapt ze steeds beter.

Het verhaal van Sanne, een jonge moeder die vervelende slaapproblemen kreeg, staat niet op zichzelf. Er zijn heel veel mensen die last hebben van slaapproblemen. Gelukkig heeft Sanne haar nachtrust weer teruggevonden, dus het is niet zo gek dat zij de slaapcursus aanraad aan anderen.

Slaapcursus volgen met korting!

Wil jij ook je slaap verbeteren? Volg dan één van de (gratis) slaapcursussen van Slaapacademie.nl. Als je kiest voor de betaalde slaapcursus, maak dan sowieso gebruik van onze kortingscode fitter20. Daarmee ontvang je namelijk 20% korting op de slaapcursus ‘Slaapacademie’. Je hoeft alleen maar de code in te vullen bij het afrekenen, daarna wordt de korting automatisch verrekend met het totaalbedrag.

Met de kortingscode betaal je voor de slaapcursus maar liefst 200 euro minder dan wat je normaal betaald. Normaal kost deze cursus 997 euro, maar als je de kortingscode gebruikt ‘slechts’ 797 euro. Dat is natuurlijk nog steeds veel geld, maar besef dat je daar drie maanden intensieve begeleiding voor terugkrijgt. Omgerekend is dat 265 euro per maand.

Ben je nog een beetje huiverig? Dat is echt nergens voor nodig, want je kan deze slaapcursus zelfs gratis uitproberen. Heb je alle lessen doorgenomen, de opdrachten uitgevoerd en de principes toegepast, maar ben je ontevreden over de resultaten? Dan heb je de mogelijkheid om binnen 30 dagen je geld terug te vragen. Kortom: zo kun jij risicoloos kijken wat de slaapcursus voor je slaap kan betekenen.

Dus, wat is nu de conclusie?

Ik hoop dat ik je genoeg informatie heb gegeven over de slaapcursussen van Slaapacademie.nl en dat je ervan overtuigd bent dat ze veel waarde hebben. Ik kan je vertellen dat je zeker geen spijt gaat krijgen, want er gingen je al veel mensen voor die nu weer allemaal goed slapen en optimaal genieten van het leven. Maar de keuze is natuurlijk aan jou. Ik gun in ieder geval niemand om rond te blijven lopen met slaapproblemen, terwijl de oplossing voor het oprapen ligt. En jij wilt toch niet de rest van je leven slecht slapen? Twijfel daarom niet langer en onderneem nu actie!


Veelgestelde vragen

De slaapcursussen van Slaapacademie.nl zijn volledig online en gemakkelijk te volgen. Je kan daardoor alle stof en video’s uit de modules terugkijken als je graag nog een keer iets wilt lezen of bekijken. De coachingsgesprekken met de persoonlijker slaaptrainer vinden plaats via Microsoft Teams. Dat is voor alle partijen het handigste.

Bij Slaapacademie.nl zijn ze niet gefocust op korte termijn oplossingen, maar juist op het waarom en het creëren van gezonde slaapgewoontes. Deze slaapcursus is geen quick fix, maar intensief traject van 3 maanden. Zo krijgen je lichaam en brein de tijd om zich aan te passen naar nieuwe gewoontes. Vandaar dat veel mensen heel positief zijn over deze slaapcursus.


Team Fitteronline
In onze blogs maak je kennis met de allernieuwste inzichten in gezondheidsland. Wij helpen je in de wirwar aan (online) informatie en mogelijkheden, zodat jij betere keuzes maakt. Of je nou wil werken aan een gezond gewicht, meer energie wil krijgen of gewoon lekkerder in je vel wil zitten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *