Stoppen met Roken | Ikstopwel.nl Review & Ervaringen [2024]

Deel artikel 👇


Stoppen met roken, hoe pak je nou dat precies aan? Een gezonde dosis wilskracht en wat doorzettingsvermogen zijn natuurlijk een voorwaarde, maar ook een goede voorbereiding en begeleiding kunnen enorm belangrijk zijn je succesvol wilt stoppen. Op Ikstopwel.nl van Marcel Borst vind je een effectieve stopmethode om je voorgoed van je verslaving af te helpen. Ben jij klaar om te stoppen met roken? En heb je behoefte aan professionele begeleiding? Lees dan zeker verder.


Waarom is stoppen met roken zo moeilijk?

Iedereen kan stoppen met roken, dus jij ook! Maar het kan wel knap lastig zijn. Wanneer je namelijk rookt, koppel je je rookgedrag vaak aan ander gedrag. Dat proces wordt ook wel conditionering genoemd: twee gedragingen die eigenlijk niets met elkaar te maken hebben, maar uiteindelijk nauw met elkaar verbonden zijn geraakt. Een goed voorbeeld daarvan is roken als je een bakje koffie drinkt.

Wanneer je tijdens het koffie drinken altijd een sigaret hebt gerookt, heb je jezelf dat langzaam aangeleerd. Daardoor kun je die twee dingen niet meer los van elkaar zien. Als je de geur van koffie ruikt, krijg je waarschijnlijk al behoefte aan een sigaret. Dit werkt overigens niet alleen bij koffie zo, maar bij veel meer van dit soort uitlokkers. Gelukkig kun je deze gewoontes zelf doorbreken of met behulp van professionele begeleiding, zoals die bij Ikstopwel.nl.

Kun je ook ‘een beetje’ stoppen met roken?

Er zijn ook rokers die niet volledig stoppen met roken, maar minderen met roken. Bijvoorbeeld door alleen in het weekend te roken. Soms lukt dat een tijdje, maar uiteindelijk valt men toch weer terug in het oude patroon. Dat zit zo: wanneer je minder rookt, vraagt je lichaam namelijk om de hoeveelheid nicotine die het is gewend. Met als gevolg dat je weer zin krijgt om te roken. Daarom is minder roken voor veel mensen moeilijk vol te houden en is het veel beter om helemaal te stoppen met roken. Minder roken kan wel een eerste stap zijn naar helemaal niet meer roken.

Voordelen van stoppen met roken

Dat stoppen met roken veel voordelen heeft, dat weet iedereen volgens mij wel. Je krijgt er namelijk niet alleen een gezonder leven door, maar ook een veel mooier leven. Waarom zou je dat niet willen? Er zijn echt genoeg redenen te bedenken om te stoppen met roken. Welke redenen zijn voor jou het allerbelangrijkste?

1. Je krijgt een mooier leven

Als je ervoor kiest om te stoppen met roken, dan kies je bijvoorbeeld voor:

Een onafhankelijk gevoel

Als stoppen met roken je eenmaal is gelukt, dan ben je niet meer bezig met hoeveel sigaretten je nog hebt en wanneer je weer kunt roken. Je hoeft dus niet meer op de klok te kijken, te zoeken naar een rookruimte of jezelf schuldig te voelen of te schamen voor de mensen om je heen. Dat geeft een heerlijk onafhankelijk gevoel.

Meer genieten van geuren en smaken

Wist je dat door roken smaakpapillen worden vernietigd en de reuk verslechterd? Door te stoppen met roken zal je smaak en reukvermogen enorm verbeteren. Veel stoppers proeven en ruiken zelfs al beter na 48 uur! Je kunt daardoor dus veel meer genieten van de échte smaken en geuren van eten en drinken.

Een beter humeur

Stoppen met roken brengt helaas ook wat ontwenningsverschijnselen met zich mee. In eerste instantie zul je je daarom wat onrustig of misschien wat somber voelen als je net bent gestopt met roken. Maar gelukkig is dat vaak alleen in de eerste weken, want daarna krijg je weer een stabieler en blijer gevoel. En dat heeft uiteraard invloed op je humeur.

Een beter seksleven

Roken is ook funest voor je seksleven. Bij zowel mannen als vrouwen brengt roken namelijk schade toe aan de bloedvaten die betrokken zijn bij opwinding. De tabaksrook zorgt voor vernauwing of verstopping. Door te stoppen met roken zullen deze bloedvaten weer herstellen en komt je zin in seks weer terug.

Meer geld voor leuke dingen

Als je rookt, dan geef je daar waarschijnlijk ook veel geld aan uit. Bovendien wordt roken ook steeds duurder, dus dat bedrag loopt de komende jaren alleen maar op. Stel jezelf eens voor dat je dat geld kunt uitgeven aan dingen waar je juist energie van krijgt. Meer geld voor leuke dingen, dat wil toch iedereen?!

Meer energie voor leuke dingen

Met een goede gezondheid en goed humeur heb je meestal ook meer energie om leuke dingen te ondernemen. Bijvoorbeeld om je favoriete hobby te beoefenen of om meer te gaan sporten. Dat zorgt uiteraard weer voor nóg meer energie. Dus door stoppen met roken komt je energieniveau juist in een opwaartse spiraal terecht.

Stoppen met roken met IkStopWel.nl

2. Jij én anderen worden gezonder

En natuurlijk levert stoppen met roken je ook veel gezondheidsvoordelen op, zoals:

Een betere conditie

Een van de bekendste voordelen van stoppen met roken is dat je conditie verbetert. Wanneer je niet rookt, krijg je namelijk meer zuurstof in je bloed. Dat merk je natuurlijk aan je conditie. Door te stoppen met roken merk je dat je beter kunt ademen en minder snel buiten adem bent wanneer je bijvoorbeeld een trap oploopt of een stuk gaat fietsen.

Minder gezondheidsproblemen

Rook je niet, dan leef je waarschijnlijk langer gezond. Stoppen met roken vermindert de kans op verschillende ziektes en aandoeningen, zoals hart- en vaatziekten, kanker en een leven met constante benauwdheid of vermoeidheid. Stop je met roken, dan vergroot je dus de kans dat je op een prettige manier oud wordt.

Een betere vruchtbaarheid

Als één van de twee in de relatie rookt, dan is het voor de vrouw moeilijker om zwanger te worden. Bij mannen die roken gaat namelijk de zaadkwaliteit flink achteruit en bij vrouwen verslechtert de vruchtbaarheid. Door te stoppen met roken neemt de zaadkwaliteit en vruchtbaarheid weer toe, waarmee je de kans op een zwangerschap vergroot.

Een betere gezondheid voor anderen

Rook inademen is ook schadelijk voor anderen, zelfs de rook die via je kleren of haren wordt ingeademd. Vooral voor jonge kinderen of mensen met een verminderde weerstand. Stoppen met roken is daarom niet alleen gezond voor jezelf, maar ook voor de mensen om je heen. Bovendien is de kans kleiner dat je kinderen gaan roken als jij ook niet rookt.

Een grotere kans op gezondheid voor je kind

Wanneer je als vrouw zwanger bent en rook inademt, door zelf te roken of door de rook van anderen, vergroot je het risico op gezondheidsschade bij je ongeboren kind en zelfs de kans op een miskraam. Stoppen met roken vóór de zwangerschap vergroot de kans dat je kind in goede gezondheid wordt geboren.

Stoppen met roken door Ik Stop Wel.nl

Stoppen met roken tips

Stoppen met roken is niet iets wat je zomaar even doet en is voor veel rokers een enorme opgave. Ook jij kunt waarschijnlijk alle hulp gebruiken. Door jezelf te laten begeleiden door een professional vergroot je de kans op duurzaam stoppen met roken. En door wat extra te doen gaat het makkelijker. Daarom heb ik ook een aantal praktische tips voor je.

Kies een doel

Schrijf op een papier de reden dat je wilt stoppen en wat je ermee wilt bereiken. Bijvoorbeeld dat je gezonder wilt worden, er beter wilt uitzien, zwanger wilt worden en je baby wilt beschermen of dat je je longklachten wilt aanpakken voor meer conditie. Je kunt hier dan altijd op terugvallen op momenten waarop je het moeilijk hebt.

Kies een stopdag

Als je besluit om een stoppen met roken programma te gaan volgen, kies dan ook meteen een dag op de kalender om daarmee te starten. Zorg bijvoorbeeld dat je op die dag geen sigaretten meer in huis hebt. En bereid je voor op de moeilijke moment die gaan komen, de momenten waarop je snakt naar roken.

Bereid je voor op moeilijke momenten

Je voorbereiden op moeilijke momenten doe je door allereerst te achterhalen op welke momenten je het meeste zin hebt in roken. Zorg dat je voor deze momenten afleidende activiteit bedenkt, bijvoorbeeld je favoriete sport, naar muziek luisteren of een hobby die op kunt pakken. Je behoefte om te roken verdwijnt dan meestal binnen 5 minuten.

Vermijd bepaalde situaties

Bij een poging tot stoppen met roken kom je altijd in situaties waarin je wordt herinnerd aan roken. Vermijd deze situaties (zoveel mogelijk) om terugval te voorkomen. Gooi allereerst sigaretten, asbakken en aanstekers weg, want die heb je immers niet meer nodig. En het is slim om bijvoorbeeld niet bij rokers te gaan staan, maar ook dat een antwoord klaar hebt als iemand je iets te roken aanbiedt.

Licht familie en vrienden in

Laat aan iedereen in je omgeving weten dat je een poging doet tot stoppen met roken. Vertel bijvoorbeeld ook aan al je vrienden en familie dat je bent gestopt. Dan wordt het makkelijker om hulp te vragen aan je omgeving of erover te praten als je het even moeilijk hebt. Bovendien zal je omgeving jou ondersteunen door niet te roken waar je bij bent.

Leef gezond

Gezond leven is natuurlijk altijd belangrijk, maar voor mensen die zijn gestopt met roken nog iets belangrijker. Misschien heeft het roken namelijk wat schade aangericht aan je lichaam, waardoor je lichaam extra gebaat is bij een gezonde leefstijl. Eet daarom genoeg fruit en groente, drink voldoende water, beperk alcohol en koffie en beweeg regelmatig.

Beloon jezelf

Heb je een maand of twee maanden niet gerookt? Dan heb je misschien wel een paar honderd euro bespaard. Ga voor dat bedrag iets leuks doen, bijvoorbeeld lekker lunchen, koop nieuwe kleren of ga een dagje weg. Daarmee wordt je goede gedrag beloond en geef je je hersenen een stimulans om door te gaan met je stoppen met roken poging.

Geef niet op!

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk je doorzettingsvermogen. Er komen namelijk gegarandeerd momenten dat je het lastig krijgt, of dat je door een bepaalde situatie terugvalt en weer even begint met roken. Geef de moed dan niet op, maar analyseer de situatie die roken heeft getriggerd. Waarom is de verleiding te groot en hoe kun je de volgende keer beter reageren in die situatie? En dan stop je weer opnieuw.

IkStopWel review: hulp bij stoppen met roken!

Misschien lukt het jou om in je eentje de knop om te zetten en wil je zonder hulp een poging wagen. Als je maar sterk genoeg bent, dan kun je het absoluut redden. Dat er hulp beschikbaar is voor stoppen met roken wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat je deze ook moet inschakelen. Maar hoeveel makkelijker is het wanneer je het niet zelf hoeft te doen en dat je je gesteund voelt? Daar komt het stoppen-met-roken programma van Ikstopwel.nl om de hoek kijken. Hij heeft ervaring met de gevolgen van roken en heeft daarom een methode ontwikkeld om je blijvend van het roken af te helpen.

De bedenker van IkStopWel: Marcel Borst

Marcel Borst is de bedenker van Ikstopwel.nl en specialist in stoppen met roken. Als klein jochie keek hij machteloos toe hoe zijn vader leed onder de gevolgen van longkanker, zoals extreme benauwdheid en veel hoestbuien. Uiteindelijk is daar zijn motivatie ontstaan om zoveel mogelijk rokers hiervan te behoeden en voorgoed af te helpen van het roken.

Met Marcel Borst’ unieke 4-3-2-1 methode kun je eenvoudig de knop tussen je oren omzetten en succesvol stoppen met roken. Daarom ligt het succespercentage van zijn online stoppen-met-roken programma ook vele malen hoger dan bij andere specialisten. Inmiddels zijn maar liefst 6800+ mensen gestopt door middel van deze methode. Het is jouw persoonlijke gids op de reis die je uiteindelijk eindigt als niet-roker.

IkStopWel.nl online programma

Het online stoppen-met-roken programma van Ikstopwel.nl is een krachtig programma dat ervoor gaat zorgen dat de knop tussen je oren wordt omgezet van roker naar die van niet-roker. Daardoor heb je geen enkele behoefte meer om te roken. En het voordeel is dat je tijdens de doorlooptijd van het programma alles keer op keer kunt herhalen. Dat is de kracht van het programma van Ikstopwel.nl.

Begeleiding en instructie

Het programma bestaat uit diverse video’s die je moet bekijken en twee hypnotherapie luistersessies met bewezen veranderingstechnieken voor onbewuste verandering. Je hoeft alleen maar je ogen te sluiten, te ontspannen en te luisteren naar de stem van Marcel Borst. En indien gewenst kun je alles nog een keer herhalen. Daarmee vergroot je de kans dat je gaat stoppen met roken.

Nazorg met extra begeleiding

Je krijgt van Marcel sowieso een extra luistersessie toegestuurd na afronding van het programma. En als je dat wilt, dan kun je ook nog 5 weken lang dagelijkse begeleiding toevoegen na afronding van het programma. Misschien heb je deze ondersteuning helemaal niet meer nodig, maar als je nog wel wat ondersteuning nodig hebt, dan versterkt dit nazorgprogramma vooral de niet-roker die je dan inmiddels bent.

Toegang tot het programma

Bovendien heb je een half jaar lang de mogelijkheid om te beginnen. Je hoeft het programma alleen maar in te plannen en op te starten op je PC, laptop, tablet of smartphone. Wanneer je het programma eenmaal bent gestart, heb je een volledige 14 dagen de tijd om het af te ronden. Daarna ben je een niet-roker (met een slagingskans van 86%).

IkStopWel.nl aanbieding

Voor dit programma betaal je nu tijdelijk 397 euro (normaal betaal je 497 euro). Heel soms kun je ook nog gebruik maken van een speciale Ikstopwel.nl aanbieding waarmee je dan extra korting krijgt. Dus houd de website goed in de gaten. Je krijgt van Marcel overigens een 100% niet-goed-geld-terug garantie. Als jij na aankoop van het programma niet tevreden bent, dan krijg je  gewoon je geld terug. Het enige wat je dan hoeft te doen, is binnen 14 dagen na je aankoop een mailtje sturen.

4-3-2-1 methode IkSTopWel

60 dagen begeleiding bij stoppen met roken

Wil je het liever op eigen kracht proberen? Dan kun je bij Ikstopwel.nl ook kiezen voor 60 dagen begeleiding om dagelijks te ondersteunen. Want ben je eenmaal door deze eerste 60 dagen heen, dan stijgt je slagingskans aanzienlijk! Voor slechts 59 euro krijg je dan twee maanden lang iedere dag persoonlijke coaching, tips en inzichten om gemakkelijker op wilskracht te stoppen met roken. Dat kost je nog geen euro per dag.

IkStopWel webinar (gratis)

Je kunt zelfs deelnemen aan een gratis Ikstopwel.nl webinar. Dat is een live presentatie van Marcel over de belangrijkste inzichten en de top-13 beste methodes om te stoppen met roken. Het is een duidelijk webinar waarin al je vragen over stoppen met roken worden beantwoord. Ben je niet geïnteresseerd? Schrijf je dan toch gewoon in, want je krijgt na afloop van het webinar nog verschillende alternatieven aangeboden.

IkStopWel ervaringen van deelnemers

Ik ben zelf geen roker, dus ik kan helaas niet mijn eigen ervaringen met je delen. Het is daarom interessant om te vertellen hoe deelnemers het programma hebben ervaren en natuurlijk of het hen ook is gelukt om te stoppen met roken. Ik heb een aantal Ik Stop Wel reviews van de facebookpagina voor je op een rij gezet.

“Na vele pogingen ben ik eindelijk van het roken af. Dankzij Marcel is het mij nu gelukt om definitief te stoppen met roken, dus ik ben natuurlijk heel blij. Ik raad daarom iedereen aan om deel te nemen aan het gratis IkStopWel webinar, want je bent dan nog niets verplicht. Het heeft mij in ieder geval over de streep getrokken en daar ben ik nog steeds erg dankbaar voor”, schrijft Sandra van Limbeek opgewekt in haar review.

Esther van de Wijk had nooit gedacht dat het haar zou lukken om te stoppen met roken. Zij schrijft: “De methode van Marcel werkt gewoon. Zelfs online is het programma van Ikstopwel.nl helpend en motiverend om een niet-roker te zijn. Ik had nooit gedacht dat ik zou kunnen stoppen met roken, maar het is gelukt! Zonder heel veel moeite, en zelfs in een periode van stress, was het eenvoudig om niet te roken. Ik voel me vrij en letterlijk opgelucht.”

En zelfs Arjen is het gelukt om na 20 jaar te stoppen. Hij schrijft in zijn review: “Ik ben heb 22 jaar lang dagelijks 20+ peuken gerookt en ben binnen 14 dagen een niet-roker geworden. Ik had nooit gedacht dat stoppen met roken zo gemakkelijk kon zijn. De kosten lijken best wel hoog, maar heb je er in werkelijkheid binnen 4 weken weer uit. Ik houd nu ook gewoon tijd over voor leuke dingen.”

Persoonlijk hecht ik veel waarde aan de reviews op Facebook, omdat deze reviews door echte mensen zijn geschreven. Oftewel: het zijn (normaal gesproken) geen neprecensies. Een internetforum is meestal anoniem, waardoor de meeste mensen eerlijker zijn in positieve én negatieve zin.

Kun je stoppen met roken met IkStopWel.nl?

Heb je al van alles geprobeerd om te stoppen met roken, maar val je telkens weer terug? Of ben je kort geleden begonnen met roken en wil je er graag weer mee stoppen? Dan kan het aanbod van Ikstopwel.nl je absoluut verder helpen. Maar liefst 10.000+ mensen gingen jou al voor en lukte het om door middel van deze hypnotherapie roken vaarwel te zeggen.

Als je jezelf wil laten begeleiden bij stoppen met roken, dan zijn deze prijzen echt zeer vriendelijk te noemen. En zeker als je beseft wat het je allemaal oplevert. Door te stoppen met roken zul je namelijk niet alleen profiteren van de vele gezondheidsvoordelen, maar ook van het geld dat je ermee bespaart. Daarvan kun je namelijk weer leuke dingen gaan doen.

Uiteindelijk is de conclusie natuurlijk dat je stoppen met roken niet in geld kunt uitdrukken. Je wilt jezelf gewoon weer fit voelen, dat je huid weer gaat stralen, weer meer energie hebben en ’s ochtend weer met goede zin opstaan. Dat zijn juist de dingen waar je het voor doet en die het allermeeste waard zijn.

Wacht daarom niet langer en laat jezelf begeleiden door Marcel Borst, zodat jij ook kunt zeggen: ‘Ik Stop Wel’


Veelgestelde vragen

Een betere gezondheid, dat is het allerbelangrijkste voordeel dat stoppen met roken oplevert. Je longfunctie verbetert, je krijgt meer conditie en de kans op hart- en vaatziekte en verschillende andere aandoeningen verdwijnt. Bovendien is het ook gezond voor alle mensen in jouw directe omgeving. Zij profiteren ook mee.

Behalve dat stoppen met roken goed is voor je lichaam, is het ook goed voor je financiën. Wanneer je een pakje per dag rookt, dan heb je na één dag al 8 euro verdient (in de toekomst zelfs meer). En dat loopt alleen maar op, want na een week heb je al 56 euro uitgespaard. Geld wat je kunt gebruiken om voor andere dingen, zoals een dagje weg of nieuwe kleren.

De voordelen die stoppen met roken met zich meebrengen zijn vele malen groter dan de afkickverschijnselen die je kunt krijgen. Bovendien zijn dit soort stoppen met roken bijwerkingen vaak maar tijdelijk. Je kunt bijvoorbeeld chagrijnig zijn, somber, prikkelbaar en trillen en zweten. Als het je lukt om een paar minuten te wachten, dan trekken deze bijwerking vaak weer weg.

Stoppen met roken is een proces waarbij je verschillende fases doorloopt. In eerste instantie ben je je natuurlijk nog nergens van bewust. Je rookt lekker een sigaretje en wat de rest van de wereld daarvan vindt, dat kan je gestolen worden. Wanneer je eenmaal in je hoofd hebt om te stoppen, dan sta je aan het begin van het proces:

  • Fase 1: overwegen;
  • Fase 2: voorbereiden;
  • Fase 3: informatie inwinnen;
  • Fase 4: Stoppen met roken;
  • Fase 5: Volhouden.

Of je alle fases ook echt doorloopt, is veelal afhankelijk van verschillende factoren. Bijvoorbeeld de hulp die je uit je omgeving krijgt, de juiste professionele begeleiding en een gezonde dosis wilskracht. Een stoppoging is voor iedereen anders en veel mensen vinden het een enorme opgave om het alleen te doen.

Jazeker. In deze live sessie geeft Marcel Borst een presentatie over stoppen met roken waarin je meteen al je prangende vragen kunt stellen. Naast de top-13 beste methoden om te stoppen, vertelt Marcel precies hoe je wél in één keer stopt. Na afloop van het Ik Stop Wel webinar krijg je nog verschillende alternatieven aangeboden.

Wanneer je jezelf hebt ingeschreven voor één van de programma’s kun je via de website IkStopWel online inloggen en direct beginnen. Je krijgt daarvoor via de mail een persoonlijke gebruikersnaam en een wachtwoord. Hierdoor kun je eenvoudig thuis of ergens anders in de wereld het programma volgen.


Team Fitteronline
In onze blogs maak je kennis met de allernieuwste inzichten in gezondheidsland. Wij helpen je in de wirwar aan (online) informatie en mogelijkheden, zodat jij betere keuzes maakt. Of je nou wil werken aan een gezond gewicht, meer energie wil krijgen of gewoon lekkerder in je vel wil zitten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *